tisdag, mars 04, 2008

Hänt i veckan

  • Vi fick ett brev hem adresserat Mr P Emanuelsson. Väldans trevligt. Fel land bara. Men det visade sig vara en Isle of Wight-reklambroschyr inför påsklovet. Undrar om den var menad till Per eller Peter?
  • Jag glömde att köpa tidningen där min Observerartikel var publicerad, så igår stal jag mina tre sidor från bibliotekets Observer Food-tidning. Det var lite läskigt; jag gick in på toa och rev ur sidorna försiktigt, sedan smög jag in dem i en tidning som jag hade med mig. Kände mig som James Bond. Tyvärr höll inte larmmaskinen på bibblan med mig, utan började pipa väldigt när jag försökte gå ut. Darrbent och med ett panikfladder i hjärtat log jag mot bibliotikarien. "Ooops! What was that?". De var inte lättlurade, heller - alla som säger att bibliotekarier är mesar har fetfel. Jag blev typ visiterad och trodde att jag skulle DÖ av skam. Helt säker på att de skulle hitta sidorna. Chat var förstås den som räddade mig i slutändan, och smugglade ner de urrivna sidorna i hans block. Och så gick vi ut, trots att det pep. Bibliotikarierna såg hjälplöst på. Nu undrar jag bara hur fasiken det är möjligt att larma en sida i en tidning? HUR?

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah, fatta vad din artikel är värd om dom larmar den på bibblan :)