måndag, juni 29, 2009

Flytt och bekymmer

Jag ar helt samst, jag vet. Men de senaste veckorna har varit helt galna - Eggs Factor, Frankrike, flytt.

For igar flyttade vi in. I en lagnhet i Bayswater, nara Hyde Park, Notting Hill och Paddington. Jag promenerade till jobbet imorse, genom parken. Fagelkvitter och nyvakna svanar. Underbart.

Det ar ungefar 40 grader ute och jag och Chat har fler problem an vi har nojen just nu. Alla vara saker ar i Southampton, i ett studentrum tillhorande en van till Chat. En femton lador ar det nog. Vi vet inte hur vi ska kunna frakta hit grejerna, med tanke pa att vi ligger pa minus efter flytt och deposition.

Plus att Chat inte har nat jobb. Men. Det ordnar sig. I London gar sant mycket snabbare an nan annanstans. Och lagenheten ar mysig, rummet stort och fint. (Plats for besokare!)

Sa det ska nog ordna sig, det har ocksa.

Nu: dusch och sen film.

Hur mar ni?

3 kommentarer:

Sofia sa...

Yay! Jag har väntat på att du ska skriva. Det finns inte så mycket att göra på jobbet.

Jag mår bra. Jag är inne på min andra jobbvecka och det går bra. Det är roligare i år, kanske för att Jenny är här. Flyttade in hos Jenny och Rebecka igår för att vara närmare jobbet, så nu ska jag sova i en tältsäng i fem veckor. Hittills är min rygg fortfarande okej.

Det är SJUKT varmt här också. Vi har inte haft ett moln på jättelänge. Självklart började det fina vädret samma dag som jag började jobba, men man orkar inte vara ute ändå så jag bryr mig inte så mycket.

Jag har ett litet dilemma. I helgen fyller jag ju år men jag vet inte vad jag ska göra. Jag hade tidigare bestämt att jag inte skulle upp till Hölick utan istället gå på en jättestor reunionfest från gymnasiet men nu börjar jag känna att det kanske är otroligt puckat att missa en helg med sol i Hölick för att istället gå på en tråkig fest. Hm. Jaja, vi får se.

Vad kul att ni har hittat en lägenhet. Jag hoppas jag kan komma och hälsa på snart.

Kram!

alexandra sa...

fint att du är tillbaka! i göteborg smälter vi, är glada och sega. jag funderar lite på att kanske svänga förbi hölick senare i sommar - när är du där? puss!!

Klara sa...

Härligt att höra att du lever :) Jag tänkte ringa dig på skype, till din mobil, har insett att det är ju sjukt billigt. Men ett litet problem. Ditt nummer, min mobil har gått sönder och alla nummer försvann ? kan du skicka det så ringer jag nån kväll i veckan. Saknar dig min vän.Kramkram