fredag, augusti 18, 2006

Besök från Sverige




















Nu har det varit fullt upp igen- syster Sofia, bror Peter och vän Hedda har varit här- och bloggen har fått lida. Bland annat. I går natt åkte de små liven hem, riktigt sorgligt, för det var så kul att ha dem här.

Därmed inte sagt att det var lätt. För Sofia och Hedda ville mest shoppa, till min plånboks och Peters förskräckelse. Det krävdes planering för att få in både sightseeing och klädinhandlande, men jag tror att vi lyckades rätt bra. Sofia köpte två par skor och en hel del tröjor, bland annat en guldig cardi från Beyond Retro som jag helst hade velat se i min egen garderob, och Peter köpte två X-boxspel (och en massa godis). Hedda var mer svårflörtad men fick till slut med sig både skor (vintage) och klänning/top (Urban Outfitters). På Urban sprang jag på en mjuk och stor väska i läder som jag inte riktigt kan glömma. När alla depositioner och hyror är betalda kanske jag ska unna mig den. Liksaså hittade jag en grön cardigan och en mörklila, höstig klänning på Beyond Retro- finns de kvar vid löning blir det köp.

Ikväll är det stor Big Brother- final här, vi ska till Shayne och kolla in den. I morgon: Back to work.

Inga kommentarer: