torsdag, augusti 31, 2006

HUSET

En dag hade vi på oss att packa upp och göra oss hemastadda i Southampton-huset. Resultatet? Nja. Vi behöver några vändor till IKEA och Argos, lite marknads-fynd; en hel del tid och pengar för att göra huset till "vårt". Dessutom får vi såklart ha i bakhuvudet att en flytt är hyfsat närstående (om ett par år) och att vi inte äger huset. Vi kan inte göra precis vad vi vill, med andra ord. Men det är roligt att drömma! Nedan visar jag delar av vårt nya hem och vad vi har tänkt oss...















Här har vi en del av vardagsrummet (och ja, det är jag i bakgrunden, i Topshop-top och Klara Olsson-byxor). Ovanför det lilla bordet ska en tapetserad canvas upp (ni får se när det bli klart!). Resten av rummet tas upp av en lädersoffa och ett tv-bord. That's it. Mer får inte plats. Vi tänker oss en fluffig matta på golvet som kan funka som extra sittplats, en hylla på väggen för böcker, ett laptop-bord (finns på IKEA) och en golvlampa. Det är svårt att komma på smarta lösningar för förvaring när det finns så lite plats.

En utmaning, verkligen.


Sovrummet. Oj så sterilt det ser ut. Här ska en tavla upp (med mycket färg!) och två läslampor. Sedan behövs det inte mycket mer. En stor garderob (inte i bild) tar upp rätt mycket plats i rummet som det är. Möjligtvis skaffar vi ett litet bord att ha bredvid sängen.















Så här ser duschrummet ut. Vitt och fräscht. Inte mycket att göra här, men en mysig matta ska köpas (den rosa fick duga för stunden!) och ett skåp på hjul för smink och annat.




























Köket är alldeles för stelt för min smak, jag vill ha dit växter, frukt och grönt framme, kryddor osv för att få det mer hemtrevligt. Men som allt annat i huset är det en liten yta att göra något med. Men nytt och rent är det i alla fall. Tro mig, det är inte helvanligt i England.

Notera dörren! Den är som en "spiltdörr", dvs fönstret kan öppnas separat, och leder ut till vår lilla innegård, där det ska grillas i vår.

Vad tror ni? Visst har det väl potential?

9 kommentarer:

Anonym sa...

jättefint sara! pyttigt men rent och fräscht, blir säkert jättebra.

Anonym sa...

Gud vad gulligt.Jag längtar att komma och hälsa på så ni måste spara sängen.Din dator är nu på lagning. Är det något ni önskar till huset som inflyttningspresent med tanke på att vi ju ändå ska skicka datorn när den frisknat till..? kram mamma

SARA, sa...

Hej sofia och mamma: vad kul att ni tycker att det är fint. Oj, inflyttningspresent är ju trevligt. Låt mig återkomma. Kramar

Frida sa...

Vad fint det var =)

SARA, sa...

Tackar Frida! Kul att du hänger kvar på världens mest försummade blogg :)

Anonym sa...

fint!! inredning kan verkligen vara roligt. och att ni har begränsade möjligheter (utrymmesmässigt) gör väl det hela bara mer till en utmaning!?
KRAM (jag vill hälsa på)

Anonym sa...

Jag läser din blogg! Tycker den är rolig så känn dig inte försummad..finns nog många som int ekommenterar bara

SARA, sa...

Anonym: Å tack, fast jag menade nog att jag är boven i dramat som aldrig uppdaterar...

Anonym sa...

Otroligt fint och fräscht för att vara england! Vad roligt att få bo in sig.