onsdag, augusti 09, 2006

Lägenhetssnack

Träffade Ashley och Laura igår. Ashley jobbar på Topshop och pluggar i Southampton och Laura är hennes blivande flatmate. Över middagen på Wagamama (första gången jag var där, absolut inte sista) blev det mycket lägenhetssnack. Känner mig inspirerad- trots att jag bott hemifrån i snart två år har jag inte köpt en enda möbel själv. Nu ska det äntligen shoppas snygga tallrikar, krukväxter , mjuka lakan... Pengar är förstås haken, trots att IKEA gör sitt bästa för att underlätta på den fronten. Det bästa är att det bara är jag och Chat. Även om jag kan tänka mig att vi kommer att bråka om saker (var ska datorn stå? Inte i vardagsrummet, som Chat tycker i alla fall. Hmpf), så har vi nog rätt lätt att komma överens.

Till gårdagskvällen. Efter middagen åkte vi hem till mig, kollade på Big Brother och drack billigt vin från Tesco. Vid elvatiden gick vi till Mother Bar, där det var rätt busy för att vara tisdag, och kollade på folk. Bland annat såg jag Alex, som vi bodde med för hundra år sedan och som Chat praktiskt taget jagade ut från huset. Jag låtsades som att jag inte såg honom, men jag vet att han vet att vi såg varandra.

Inga kommentarer: