måndag, november 26, 2007

Döda

Det finns en tjej som heter Isabella Löwengrip. Hon skriver en blogg som heter Blondinbella där hon berättar om alla roliga saker som kommer denna 17-åriga stockholmares väg. Problemet är att hon också råkar vara engagerad i Muf, för päls, mot bistånd, "ekonomiskt oberoende i ett tag" som en följd av bloggens succé, och totalt osvenskt arrogant i sina åsikter.

Det finns saker som jag ler åt i Blondinbellas blogg och en tuffhet hos henne som jag beundrar. Men det finns också inlägg där som är så inskränkta och oupplysta att jag häpnar.

Och det är med anledning av de inläggen som jag skriver det här. Inte på grund av Isabellas åsikter, som må vara irriterande, utan för kommentarerna hon fått.

Therese, som också identifierar sig med sin egna blogg, skriver efter att Bella startat Facebook-gruppen "Älska din päls":

"Du är vidrig, jag finner knappt ord längre. Det kanske låter grymt, men om jag visste att du skulle dö, så skulle jag S K R A T T A. det vore ingen direkt förlust"

Signaturen Artur:
"du blir bara mer och mer patetisk bella, väx upp och framförallt, vakna upp! lilla smutsunge"

Rasmus:
"Hej.Du måste vara riktigt dum i huvudet.Jag hoppas att du halkar och slår dig RIKTIGT ordenligt i vinter."

Sandra:
"MEN VAFAN, VARFÖR GODKÄNDE DU INTE MIN KOMMENTAR FÖR!?!?!?!?!?!?! HAR DU PROBLEM ELLER!?!?!?!?!? JÄVLA UNGE, det är ju fan du som inte kan tackla våra åsikter, jävla rikemansbarn, gå och dö, nu är jag fan arg på dig, du kan ju inte tackla vad andra har att säga vafan. och denna kommentaren kommer du säkert godkänna för jag "hoppar på dig" ÅÅÅHHH, och vi vet ändå redan sanningen om dig, så kom inte med att vi har fördomar och förutfattade meningar nu förfan. FU. om du ens vet vad det betyder, hahahahahahahahahahahahahha"

Ärligt talat blir jag rädd. Vilka är dessa arga ungar som sitter hemma och har så mycket ilska i sig att de vill döda en person de bara "träffat" på internet? Vet deras mammor och pappor om att de bär på så här mycket ångest? Inte var jag så här arg när jag var fjorton? (Skulle gissa att de som kommenterar är i den åldern)

Det gör mig faktiskt ledsen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, det är jävligt sjukt. Jag håller inte med BB speciellt ofta. För det mesta tycker jag hon är helt ute & reser, men man behöver ju inte gå helt bananas för det.

SARA, sa...

My: Haller helt med.

Anonym sa...

Har också läst en del av hennes inlägg och kommentarer. Båda delarna kan ibland verkligen chockera...

Hoppas allt är toppen med dig! :)

SARA, sa...

Ida: Eller hur? Såvida man inte är Hitler förtjänar man faktiskt inte så mycket påhopp. Jag mår fint! Kul att höra av dig :)