söndag, november 25, 2007

Det där med Peter var ett skämt.

Sofia & Malva har gjort det, och eftersom de just nu är mina idoler så vill jag också. Säger Sofia & Malva att listor är coola så är de det. Plus att jag älskar listor.

Höger- eller vänsterhänt: Höger, fast jag vill egentligen vara vänsterhänt för det är speciellt. Som att komma på kryckor till skolan. Det ville alltid jag.
Humör just nu: Jag är lite flamsig och trött och orkar verkligen inte plugga.
Favoritgodis: Räknas chips? Med dipp.
Nåt du absolut inte äter: Jag kommer aldrig någonsin att äta vita bönor i tomatsås.
Kläder just nu: Turkosa mysbrallor som min syster försökte stjäla sist hon var här, och en brun top från Benetton. Och hårband.
Musik just nu: Sista låten jag lyssnade på var Chats nya, som han fick högsta betyg på. Haha, vilken rolig mening.
Vad sa du senast: Ett trött "haha". Chat försöker importera passande ögon till mammas ansikte i photoshop eftersom hon blundar och förstör ett annars jättefint kort från Paris. Sofias ögon passade förvånansvärt bra. Med mina såg hon ut som en väldigt trött sjuttioåring.
Favorit-hangout: Förmodligen Pizza Express runt hörnet, hur sorgligt det nu än låter. Om jag hade råd skulle jag äta där varje dag. I kanske en vecka.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Ojojoj. Jag skulle nog vilja vara Agatha Christie på 30-talet.
Fisk eller badkruka: Har förvandlats från en badkruka till en fisk, helt klart. Kombinationen av att varken vara lika spinkig eller bortskämd med badtillfällen längre har förvandlat mig.
Saft eller alkohol: Tycker inte om saft så värst, så det får bli en öl.
Hur många kuddar sover du med: En. Fast vi har fem i sängen som ligger vid mina fötter.
Favoritväder: Strålande sol men rätt kallt. Så man kan sitta på en uteservering i kofta.
Spelar du nåt instrument: Inte längre.
Morgon- eller nattmänniska: Haha. Den som inte vet svaret på den frågan känner inte mig. Sparare eller slösare: Se ovan.
Vem är viktigast för dig: Det är ju som att säga vilket syskon man gillar bäst (Peter).
Bästa film: The Hours, She's so Lovely och typ hundra till.
Tror på liv på andra planeter: Såklart.
Har du några homosexuella vänner: Men hej politisk inkorrekt fråga. Har du några svarta vänner? Vita? Berätta så kan vi vara fördomsfria tillsammans. Längtar till Michael Moores film om homosexuellas rättigheter - när blir homofobi jämställt rasism på dålig-skalan? Förresten så känner jag en massa bögar som hånglar och håller på hela tiden, fy fan. Jag menar det är väl okej om de gör det i smyg liksom.
Tror du på mirakel: Om man jobbar skitmycket kanske.

Inga kommentarer: