tisdag, november 27, 2007

Det här med grupparbeten.

Jag blir så trött på grupparbeten. Det borde bara vara tillåtet att vara med i en grupp om man är på min intelligensnivå, dvs. NORMALBEGÅVAD, och kan tänka sig att kommunicera lite då och då och få upp arslet ur sängen en gång i veckan.

Har precis suttit och redigerat en tjugo sidor lång presentation som innehåller formuleringar i stil med "I think is because why the magazine of our choice is better than some of the other ones (not sure which but I will look it up!!!!!) and design and layout is really nice, proving it is easy for the surfer to access it from international places". Hannah, en av tjejerna, hade till och med cut-and-pastat från Wikipedia - jag kollade.

Å, jag ser fram emot imorgon, då jag oskyldigt ska fråga varför Hannah "glömde" att inkludera teori ÖVERHUVUDTAGET, och varför Kerry inte skrivit mer än två meningar av vår text.

Men seriöst alltså - den här presentationen är 60 % av kursbetyget, och jag tänker inte låta några dumma tjejer förstöra för mig.

Nu ska jag skriva en plan över hur jag ska få mitt snus att räcka fram till jul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara!

Jag bad tidigare om hjälp med min sökning tlil LCF och nu har jag ''kört fast'' lite på brevet. Vad är det viktigaste man ska ha med i brevet, och hur långt ska det vara? Jag menar, jag skrev kort och gott om mig själv och varför jag vill läsa modejournalistik. Vad mer behöver man ha med? vad skrev du i ditt brev så att du blev antagen?

SARA, sa...

Benas: Star det hur manga ord det ar? Tro att mitt var 500 ord eller sa. Forsok skriva en mini-biografi over ditt liv, men inkludera endast detaljer som har med ditt val av modejournalistik att gora. sa, om du skriver om din gymnasietid, namn hur du blev mer och mer intresserad av mode och varfor under den tiden etc. Forsok skriva varierat och professionellt, men med en personlig ton. Skriv som om du skulle prata med en van om saken! Jag skrev om mina mal i livet och mina erfarenheter, tror jag! Om du ar en bra skribent sa skiner det igenom, oroa dig inte! Lycka till.

Anonym sa...

Åh, vännen! Jag HATAR verkligen också grupparbeten, men dom säger att det är omöjligt att undvika i framtiden...och därmed lika bra att acceptera men jag tycker fortfarande att det är skit!
Grattis till praktikplatsen-kram på dig!
Lisa