lördag, maj 30, 2009

Bokterapi

Idag är en sån dag när jag känner mig irriterad på mig själv och mitt liv och vill vara någon annan. Idag skulle jag vilja vara en sån som:

Tycker om att ha fina kläder på mig även när ingen ser
Har råd att bo typ här
Kan garva åt när folk ramlar på film
Hellre skulle starta ett eget företag med en dålig idé än aldrig förmodligen ta steget med tio bra
Skriver en bok på tre månader

Istället för att skriva en bok gick tog jag mitt miserabla humör (förvärrats efter att ha tillbringat en eftermiddag med rätt många dryga människor i en park där jag dessutom brände mina axlar) och köpte fyra böcker. En Agatha Christie som jag inte har läst (fast det tror jag alltid, sen kommer jag på att jag har det), Catcher in the Rye (inte läst, skandal), Scoop av Evelyn Waugh och en helt random bok som jag hittade på buy one get one for half price bordet. Nu ska det läsas.

Förresten, Sofia -ÄLSKADE Marisha Pessls bok! Kolla in hemsidan, så trevlig.

4 kommentarer:

Sofia sa...

ÅH! Jag vill läsa den igen nu när jag har sett hemsidan. Fast det går ju inte eftersom du har boken. Hon har inte skrivit någon annan bok va? Ska genast kolla upp det, men tror inte det. Kram!

Sofia sa...

OMG! Ska bli film!

Ryan Fleck and Anna Boden, the duo who wrote last year’s Half Nelson, are teaming once again to adapt the Marisha Pessl novel Special Topics in Calamity Physics. According to Variety, Miramax will be funding the project.

Älskade Half Nelson så det blir säkert superbra. Och nån snubbe som heter Scott Rudin ska producera, han har producerat massor med bra filmer typ The Hours, The queen, No country for old men och typ alla andra superbra filmer. Kommer ju bli hur bra som helst. Woho!

Sofia sa...

Haha. Ordet bra överanvändes verkligen i förra kommentaren.

SARA, sa...

Visst var hemsidan fin? Yay, film! Låter ju jätteBRA!