tisdag, maj 26, 2009

streta

Ar det forresten vasterasdialekt att stava fel pa ordet streta? Ar streta ens ett ord? Och hur stavas det egentligen? Laste mitt inlagg och strata med ett a med tva prickar sag plotsligt valdigt roligt ut.

Om nu undrar vad jag haller pa med sa kan jag bara beskriva mitt nuvarande tillstand som fortvivlan slash hysteri. Sag precis sista avsnittet av Brideshead Revisted och det var sa, sa sorligt. Och jag som var forbredd! Last boken och allt.

Well, jag stratar vidare (med a). Nu maste jag lasa minst tva kapitel i min Agatha Christie for att bli glad igen.

1 kommentar:

Sofia sa...

Ja, streta är ett ord. Och det kan mycket väl vara på grund av västmanländskan du stavade fel.. jag tänkte inte ens på att det var felstavat, och jag tänker alltid på stavfel. Ordet strata har jag dock aldrig hört...