lördag, juli 18, 2009

Kryckjesus

Jag sitter pa busshallplatsen (japp! Detta ar en liveblogg!) och nagot mycket roligt hande alldeles nyss.

Jag satt och laste vad Blondibella har for sig pa Gotland nar en skugga liksom narmade sig mitt synfalt.

Jag tittar upp, in i ett par solglasogon. De ar sa nara mitt ansikte att jag maste stalla om ogonen for att se honom ordentligt. Nar detta klarats av ser jag att mannen framfor mig ser ut ungefar som Jesus, fast med flottigt har (alla vet ju att Jesus hade asglansigt har, typ garnierreklamen) och en krycka.

Kryckjesus oppnar munnen och vralar foljande ratt in i mitt chockade ansikte:

'After careful consideration I have decided to go home, sit on my sofa and drink milk. This fucking bus has ruined my mood and my evening and I'm not going out after all!'

Kryckjesus haltar ivag och kvinnan bredvid mig fragar om jag kande honom.Ja, det kunde man ju trott.

Det roligaste av allt ar att jag verkligen ar utkladd till Agatha Christie. Vilket par.

2 kommentarer:

alexandra sa...

hahaha! fantastiskt.
du har fejan-mail!
kram

Sofia sa...

Haha. Hahahaha. Otroligt roligt.