måndag, september 14, 2009

Host























Det har plotsligt blivit host i London och det kanns. Jag kanner mig Meg Ryan i Nar Harry motte Sally-mysig nar jag springer over gatan i min prasslande parka och latte i handen. Snart kommer jag vara tvungen att ta bussen hem for att det ar for morkt att ga igenom parken.

Loven borjar redan bli gula. I The Times idag stod det att det ar for att det har varit en sa regnig sommar. Hosten tror att det ar mitten pa oktober redan.

Har tillbringat denna hostiga kvall med att laga och ata gronsakssoppa, och kollat pa ett designprogram pa BBC2. Nu ska jag krypa ner i sangen och lasa min bok. Lite mysigt ar det allt.

5 kommentarer:

Domesticated Ape sa...

Ah! It looks like you've had a cozy night... I've just got home from work and you're in bed, silently asleep with your open book laying beside you.

I get to speak to you very little working these hours, but at least I have your blog to catch up. Even though Google translate makes very little sense of your posts. Love ya! x

Anonym sa...

WHAAAAT,
hösten är min favorit-tid, i alla fall i London. är på semester och kommer bli dubbelt post-holiday-deppad om jag kommer hem och inte ser fina röda o gula löv... mehhhh

Anonym sa...

Hoppas du kanner dig battre snart.

x L

p.s. haller med Karin, hosten ar oxa min favorittid.

Sofia sa...

Det låter väldigt mysigt. Här i Uppsala är det soligt och varmt idag, och löven är fortfarande mer gröna än gula. Jag längtar tills de ändrar färg. Det är så vackert, och varje år är jag lite nervös att jag ska missa det på något sätt.

mamma sa...

Här hemma är det sommar fast med lite höststämning.Kallt på morgonen,soligt och varmt på dagarna.Inga höstfärger än.Lilla Lennon har fått en böld på halsen som JAG ska tvätta,tycker veterinären.Sara,kom hem!!!Nuuu!