tisdag, februari 06, 2007

Update: treratters, betyg och Florens

Helgen var mycket trevlig. Igar och idag har vi dessutom haft fint vader vilket muntrat upp. Igar firade jag och Chat 1 ar och 11 manader (maste verkligen vara tidernas onodigaste firande) med trerattersmiddag som jag lagade: mozarellagrejs till forratt, vegetariska kotletter och klyftpotatis med tzatsiki till huvudratt och en glassbomb till efterratt. Mycket gott.

Annars har jag skrivit en hel del pa sistone. Vi har haft en massa sma-artiklar att gora, och det kanns bra att komma igang med skrivandet ordentligt. Nar jag tar examen harifran vill jag kunna producera artiklar snabbt pa jamnbra niva. Fick tillbaka min undersokande artikel om lesbiska i media igar. Fick 69, en poang fran en "first," som betyder hogst betyg. Men jag var nojd anda, for det var extremt manga som misslyckades totalt - faktum ar att ingen jag pratat med fatt over 60.

Annars har jag frossat i modetidningar (marsnumren ar fantastiska!) och pa internet, hostmode. Men det kanns nastan deprimerande. Har kommit ut min lilla modesvacka dock, kanner mig hur sugen som helst pa att shoppa. Och sy! Jag vill sy!

Dessutom vill jag, ska jag, aka till Florens! Langtar!

11 kommentarer:

lisakemisten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej, grattis de de braiga betyget :) å florens låter toppen, 11e ar perfekt. Va skoj, då ska jag ta er till den underbara stranden. Lycka till med allt plugg. Kramar

Anonym sa...

Låter som att du har haft en bra helg gumman! Vet inte om du såg mitt mail om Florens men jag tror det kan funka när vi pratade om. Kram på dig!

Anonym sa...

Hur sjutton gör man vegtariska fläskkotletter?
Vi hade -18 grader imorse...
kram

Anonym sa...

hej. florens, värsta! och kul att det går bra med skrivandet! nyhet: frokengul.blogspot.com finns numera att på frokengul.blogg.se
kram!!

Anonym sa...

haha, jag måste bara hålla med anna-pia och undra: ja, hur gör man?

SARA, sa...

Klara: Hej, Japp ser ut som att vi ska boka snart! Jag vill bli brun, undrar om man kan det pa tre dar? Kramis

SARA, sa...

Lisa: Sag det, har mejlat tillbaka! Kramis

SARA, sa...

Mamma och Alexandra: Haha, skrev jag FLASKkotletter? Trodde jag skrev kotletter. Vad rolig jag ar. De ar quornkotletter, fardiggjorda...

SARA, sa...

Mamma och Alexandra igen: HA! Skrev inte alls flaskkotletter. Kram

Anonym sa...

Alltså, konstig diskussion.MEN, det finns fläskkotletter och laxkotletter.Laxkotlett var ju fullständigt uteslutet att göra vegetariskt, tyckte jag, så därför tog jag för givet att det var fläskkotletter.Quornkoletter låter märkligt eftersom det liknar köttfärs.Borde alltså vara biffar istället.MEN, vad vet jag och varför är jag engagerad i en vegetarisk frågeställning.Jag som har så mycket viktigt att göra...