lördag, april 22, 2006

Perfektionshets

Media och PR- industrin for en standig jakt pa perfektion. Men enligt Alexandra Shulman (redaktor for Brittiska Vogue, bild till vanster) ar det "perfekta plagget" inte latt att fa tag pa.

"...made me think about what the ''perfect'' find actually means in terms of clothes.Over the years, I have found a few perfect things. Perfect in that every time I wore them I knew they looked good, flattered me, made me feel happy and - this is important - had staying power. A lot of things are perfect the first time you wear them but then their degree of perfection sharply diminishes with every wash and wear". Hela artikeln finns har.

Hennes inlagg fick mig att fundera. Har jag ens ett "perfekt" plagg? Ett plagg som jag alskar, som jag kanner mig bekvam och snygg i och som sitter som gjutet. Shit, jag kommer inte pa nagot! Vad dalig jag ar. Loser.

Fast sen kom jag pa nagot. I brist pa annat- for det ar sa trakigt sa det finns inte. En svart kavaj. Narmare bestamt Amis svarta kavaj som jag bytte mot min skinnjacka (far angest bara jag tanker pa det. Skinnjacka, come back!). Men den dar svarta kavajen ar valdigt palitlig. Diskret, bra passform och passar till allt. Sa den far val vara mitt patetiska perfekta plagg. Vilket ar ditt?

Bild handbag.com

Inga kommentarer: