fredag, december 28, 2007

100 Swedish girls

Jag är ganska glad över att jag inte ser så tokig ut. Om jag gjorde det, alltså såg tokig ut, skulle det vara en sån besvikelse för många engelsmän vars föreställning om att alla svenskar är vackra verkar vara en viktig del av deras bild av världen.

Igår till exempel. Satte mig i taxin. Värsta bilköerna (Southampton den 27:e, borde ha gissat det). Obekväm tystnad. Taxichaffisen tog första steget:

Han: So, where have you come from?
Jag: I spent Christmas in Sweden. I'm from Sweden.
Han: You are from Sweden?
Jag: Yes.
Han: Yes, I can hear an accent.
Jag: Yes.
Han: This is going to sound like a chat-up line, but...
Jag: (säg det inte, gud vad pinsamt -)
Han: ...I've always wanted to meet a Swedish girl. (får något drömmande i blicken)
Jag: Well, we are nice people...
Han: I've always thought Swedish girls are the most beautiful
Jag: (jahapp. there is no stopping him now)
Han: I once went to Crete.... (i sin egen värld nu)
Jag: ----
Han: (vänder sig om och förklarar vänligt) That's in Greece.
Jag: (jag är blond, men jag är inte FEM ÅR) Yes?
Han: And my friend tipped me off there was this party with like a 100 Swedish girls! And no guys! None!
Jag: (det här är så sjukt)
Han: But I never went.
Jag: (torrt) Must be the biggest regret of your life.
Han: (vänder sig om förvånat. Kom det sarkasm ur den lilla blondas mun?) Yes. Yes it is.

Herregud min skapare. I'm back in England.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dom ser er inte som vackra kvinnor. Dom ser er som sexobjekt, snygga tjejer som är lätta på foten.
Usch!

Unknown sa...

Hilarious! Sorry for writing in English - I can't (yet) write in Swedish, but I thought I should let you should know that it is enlightening to at least one Englishman to get a glimpse of what it must be like having to deal with all the stereotypes people have in this country about Sweden.