måndag, december 03, 2007

Jag ångrar den här listan redan. Den var så LÅNG.

Senaste kompis du träffade: Kerry, en tjej som jag gör grupparbete med.
Personen du pratade I telefon med: Sean
Du fick SMS av: Agnese, en tjej jag intervjuade i morse.
Du kramade: Chat, såklart.
Idag är det: Måndag
Kläder: Klänning med blommor, jeans.
Är bättre än igår: Min uppsats
Imorgon är det: Tisdag
Planer: Sova ut, skriva klart min uppsats, träffa Bianca.
Någonting tråkigt som händer imorgon: Uppsatsskrivande
Favoritnummer: 4
Färg: Blå
Årstid: Våren
Saknar du någon? Alex, Klara och Lisa. Bland annat och framförallt
Humör för tillfället? Lite trött, men bra.
Det första du gjorde imorse? Klädde på mig.
Vad åt du sist? Chips, what else?
Vad irriterar du dig på? Att vi inte ska till Japan. Japp, fortfarande.
Tror du på distansförållanden? Beror på hur lång distans.
Vem tänker du på just nu? Klara som skickade ett jättegulligt mejl.
Tror du att personen tänker på dig med? Hennes status är "busy" på msn så kanske, kanske.
Vart reste du sist? Paris
Vad gjorde du igår kväll? Jobbade till nio. Sen plugg + tv.
Liknar du din mamma eller pappa? Pappa mer i dragen, men mamma i uttrycket, mer och mer.
Ler du ofta? Det är jag väldigt bra på, faktiskt.
Välj en (kärlek, skönhet, kreativitet)? Men hallå sjukt. Får väl bli kärlek. En ful och urtrist sådan, men ändå.
Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna? Oftast handlar det om karriär.
I vems säng sov du i igår natt? I min egen, vår egen. Fast egentligen landlordens, om man ska vara petig.
Vilken färg har din tröja? Men jag har ju klänning på mig. Det är fel på den här frågan!
Har du någonsin gråtit tills tårana tagit slut? Oj, vad dramatiskt. Tror jag inte. Verkar finnas massa på lager.
Har du någonsin gråtit dig till sömns? Det tror jag inte man kan.
Gråter du när du skadar dig? Absolut.
Är du en glad person? Vädligt.
Vad gör dig glad? Hm, mat och vin med trevligt sällskap är nog det bästa jag vet. Och beröm. Önskar du att du var lyckligare? Absolut inte, jag är jättelycklig!
Kan musik göra dig glad? Haha, älskar musikfrågor. Har aldrig tänkt på det. Kan det nog.
Har någon annan än din familj sagt jag älskar dig? Men hallå, varenda kotte på facebook.
Har du någonsin sagt ‘Jag älskar dig’? Ja
Har du en flick/pojkvän? Ja
Är du nöjd med det? Alltså, egentligen vill jag svara nej, för jag skulle nog vilja vara singel just i den här perioden av mitt liv. Men det finns inget val, såklart jag är nöjd.
Vem hatar du verkligen? Oj. Ingen.

- SHIT VILKEN LÅNG LISTA DET HÄR VAR -

Har du någonsin gjort en hat-lista? Oh yeah.
Är du en mobbare? Tvärtom. Konstigt nog är jag alltid på de svagas sida.
Frisyr? Kort rufs.
Känner du att du älskar dina närmaste vänner? Såklart.
Har du haft ett förhållande som varat i över ett år? Ja
Älskar du båda dina föräldrar? Men gud! Duh.
Hur länge har du känt din bästa vän? Men jag har flera, serru. En sedan ... 1997? En sedan 2001, en sedan 2003. Tror jag. Så tio, sex och fyra år. Och min engelska bästis sedan 2004.
Anser du att man kan ha samma relation med ett husdjur som en vän? Det vore lite sjukt. nej.
Har du varit i fler än fem förhållanden de senaste två åren? nej
Vilken relation har du till dina klasskamrater? Känner igen de flesta, vet vad typ sju heter.
Anser du att det är fel med kärleksrelationer på jobbet? Nä, fast det kan krångla till saker.
Läppar eller ögon? Ögon.
Kramar eller kyssar? Kyssar
Snygg mage eller snygga armar? Pratar vi om killar här? Vad är det här, Starlet? Tar armar.

NÄR SKA DEN TA SLUT?

Har du någonsin...

Druckit bubblor? eh, ja.
Tappat bort glasögon/linser? I wish. Jag har väldigt bra syn för en som har näsan en centimeter från boken jag läser.
Brutit ett ben? nej
Röntgats? Japp
Krossat någons hjärta? Men det är väl klart
Nobbat någon (som haft känslor för dig)? Jag vet inte faktiskt. Jo förmodligen.
Gråtit när någon dött? Ja.
Äger du ett plagg från en second hand-butik? Visst-
Hur många par skor använder du regelbundet? Tre just nu. Men på sommaren många fler än så.
Har du sparat i över två månader för att ha råd att köpa ett klädesplagg? nej
nej
Tycker dina vänner att du köper mycket kläder? Hm, kanske... Snarare att jag gör dåliga köp. Vilket jag gör.
Skulle du kunna tänka dig att jobba på H&M? Yeah baby!
Har du någon gång burit en folkdräkt? Haha. Nej.
Har du någon gång slängt ett plagg efter att endast ha använt det en gång? Nä, men gett bort.
Anser du att en persons klädstil säger mycket om personen? Det tycker jag till en viss gräns.
Vad tycker du egentligen om kungen? Har ingen direkt åsikt. Liten gubbe.
Tycker du att prinsessan Madeleine är snygg? Det är hon väl.
Vem vill du se som julvärd julen 2008? George W Bush. Det skulle han väl passa som?
Vem är den bästa läraren du någonsin haft? Kanske min svensklärare Eva, eller min nuvarande sociologilärare Mark.
Vilka är dina förebilder? Oj. Har aldrig riktigt vetat vilken min förebild är. Mamma och pappa är förebilder på olika sätt. Och Hadley Freeman och Charles Brooke på the Guardian, och Alexandra Schulman på Vogue.
Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige? Stavas det inte statsministrar?
Uppfattar du att en person är smart bara för att hon/han bär glasögon? Tror nog nästan att jag går på den, faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jäkla va lååång. Men jag lästa allt.
Missat dig på msn.... ikväll kanske! Kram kram

Anonym sa...

hallå! hittade din blogg via en google-sökning, nice blog! har tankar(eller, det är det enda jag tänker på), att söka in till lite skolor i london till nästa höst. de ska ju sökas nu.. har lite frågor som jag tänkte att du kanske har svaret på? om du har tid dvs.. det här med betyg, hur viktigt tror du att det är? född 87.. gjorde du något engelska-test innan du sökte in, typ IELTS? och, pengarna.. det är ju så satans dyrt. lånar du till allt? efter tre år har man ju en skuld på över en halv miljon.. tack för en kul blogg som jag tänker följa! have a nice day! ps. har precis sagt upp mig från zara, känner igen mig, kämpa på med alla trevliga spanska regler!

SARA, sa...

Josefin: Hej, roligt att du gillar bloggen. Betygsmässigt så varierar det väldigt mycket, men som regel är det inte styrt av betyg utan personligt brev och även faktorer som om skolan vill attrahera utländska studenter. Vilket de vill, oftast! Jag hade både TOEFL (IELTS) och Cambridge-språktest. Tro att du måste ha ett, för mig var det TOEFL de ville ha. När jag sökte var skolorna bara hälften så dyra, så jag hade tur. Men ja, jag lånar! Förhoppningsvis lönar det sig i framtiden :) Hör av dig om du behöver mer hjälp. Lycka till!