onsdag, juli 30, 2008

Första veckan

Äntligen lite tid åt mig själv och min kära blogg. Har ju inte visat bilder från Gran Canaria (finns 650 stycken) eller berättat om jobbet (jag börjar som PR assistent på måndag) eller underhållit er överhuvudtaget.

Vi börjar från början. Här är en glimt av första veckan på Gran Canaria.


På vägen till flyplatsen. Rehan hade färgat håret, eh, rosa.


Så här såg hotellet och poolen ut. Hotellet var en positiv överraskning - rent och fräscht, verkligen prisvärt.


3 Euro Place var ett ställe Shayne och co hade upptäckt förra året - allt kostar cirka 3 Euro, och mannen som har det kan inte för sitt liv hålla reda på beställningarna. Bland annat envisades han med att servera Rehan skinka och bacon varje gång. Rehan är muslim. På bilden: Chat, Chris, Shayne, Alisha och Rehan. Lägg till mig så har ni vi som reste tillsammans.


Vi åt ofta middag på Hard Rock Café. Liksom all annan mat på Playa Del Ingles var allt indränkt i smält ost och kostade mycket mer än den borde, men man blev åtminstone mätt. Har ni varit på ett Hard Rock nångång? Portionerna är enorma. Jag och Chat delade på en nachostallrik och kräktes nästan.


På dagarna låg vi vid poolen. Vi var på stranden kanske fyra gånger under resan, och det räckte faktiskt. Innan vi åkte trodde jag att jag skulle vilja gå till stranden varje dag, men det var innan jag insåg att trängseln vid poolen var att föredra framför packade-sillar-känslan man fick på stranden. Men vågorna var roliga.


Jag läste mycket. Grishams nya är riktigt bra - det är en dokumentär, väldigt In Cold Blood.


Alisha, Chat och Shayne vid poolkanten.


Jag och Rehan hoppar i.


På väg till 3 Euro Place en dag. Inte så bruna ännu. Men glada.


På kvällarna gick vi ibland till en engelsk pub där vi kollade på Big Brother och körde pubquiz. Här Rehan efter ha vunnit en flaska Champange. Vi vann alla gånger vi ställde upp (3). Tror personalen blev lite sura på oss.


Massor av vildkatter fanns det. Den här tjockisen hade bosatt sig i receptionen.

Inga kommentarer: