onsdag, juli 30, 2008

Hej, jag jobbar med PR

Jag har alltså fått ett jobb som PRa (Public Relations Assistant) hos en byrå i South Kensington. Jag kommer att jobba som assistent till PR agenter som ansvarar för lion egg quality mark, en slags KRAV-märkning för ägg, och ett vinmärke som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Jag har debatterat för och emot det här jobbet sedan min första intervju (jag har gått på tre) och nu känner jag mig positiv. Tror att jag kommer att utvecklas som person - PR kan vara rätt tufft och kräver att man kan ta kritik, le och vara glad trots att man är skitarg, och komma överens med både otrevliga som övertrevliga klienter.

Jag börjar på måndag. Mitt första riktiga jobb. Skål på det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis som f-n vännen! Alltid bra att börja någonstans även om det inte är exakt vad man tror man ska göra! Jag tycker KRAV-märkta ägg låter skitintressant,hör av er om ni behöver en agronom om några år:)
Tack för fina vykortet som väntade på mig i morse. Idag drar vi till klaras stuga-önskar du kunde följa med!!
Kram min vän!
Lisa

SARA, sa...

Lisa: Tack gumman! Oj, vykorten tog så lång tid att komma fram? Ha det grymt på Klaras fest. Önskar att jag kunde vara där!

Anonym sa...

GRATTIS Sara!
Visserligen har jag ju sagt det på telefon men jag skriver också!
Ikväll är sista kvällen för oss i Hölick.Jag har varit här 6 och en halv vecka nu...fatta(som ni brukar säga)!Ändå(eller därför) känns det vemodigt.Tänk, nästa år då kanske du har vanlig semester och ni kan komma hit ett tag!!
Nu ska jag sätta mig vid brasan och mysa!
kram