fredag, augusti 01, 2008

London



I all stress med flytt och packande tror jag att jag glömde bort hur mycket jag älskar London. Nu, när jag faktiskt är Londonbo på riktigt igen, är jag löjligt tacksam för det. Har haft ett par underbara dagar här. Var och hälsade på Kerry i onsdags. Hon har också precis flyttat hit och är sjukt entusiastisk. Hon bor i Bounds Green, som vi trodde var ett skithål men som visade sig vara grönt och väldigt o-Londonigt. Hon bor i en lägenhet med pojkvännen och en vän för £20 i veckan. (!!!!!!!!!) Grattis.

Igår kände jag mig som en yummy mummy/lady who lunch. Hade nämligen en egoshoppingdag - shoppa själv is the shit. Åkte till Absolute Vintage och köpte ett par asballa pumps till jobbet. Tog sedan en lunch på Pret (kyckling och parmesan) i lugn och ro med min bok. Valde att ta bussen in till centrum (älskar att åka buss i London) och gick till Uniqlo (hittade kofta i lin/bomull för £7), H&M (byxor, klänningar), Mango (chinos) och Zara (svart tee). Chat slutade jobbet vid tio så jag mötte honom och så gick vi och åt McDonald's och förstörde bilden av den sofistikerade ladyn. Well.

Nu ska jag boka biljetter till Street Art-utställningen som går på Tate - jag och Chat ska dit imorgon och sen har han lovat att äta Wagamama med mig.

På söndag ska vi till Kew Gardens med Mhairi och ta det lugnt - på måndag börjar mitt nya läskiga jobb.

Inga kommentarer: