torsdag, augusti 21, 2008

Lägenheten, Häxan och Garderoben

Jag är så himla rolig! Haha jag måste skratta åt mig själv.

I söndags såg jag och Chat en dyr och fin lägenhet i ett jättefint område. Men garderoben var för liten, så jag kände instiktivt nej (den var dessutom väldigt konstig - man var liksom tvungen att hoppa upp i den in i väggen. jobbigt).

Sen på måndagen såg vi ett annat rum i närheten, men eftersom vi nästan blev kvinhuggna (omringade av ett gäng som grävde efter knivar i fickorna) på vägen dit blev det inget av. Jag var så skakad på kvällen att jag bestämde mig för att ta det dyra stället med konstiga garderoben, och ringde och sa det till honom. (Och hade ett ångestfyllt samtal med syster om att inte bo med varandra.) Han sa att han ville visa lägenheten till andra personer, och skulle ringa på tisdag.

Det gjorde han inte.

Så sen i tisdags har jag börjat tänka om, och kommit på att jag verkligen inte vill bo i ett rum som a) har en konstig garderob som man måste hoppa upp i och b) är för dyrt för mig (7500 kr i månaden). Så jag skickade precis ett mess: 'Hej, jag förstår att lägenheten har gått till nån annan, det är okej, jag har ändå inte råd med den, Mvh.' Ungefär.

Och nu ringde han upp! Och sa att jag får visst ta den och lät helt shockad när jag sa att jag inte ville. Det roligaste av allt är att han är Mhairis kompis och vi ska på samma pokerkväll där imorrn!

Ha ha ha. Jag är så himla awkward!

Inga kommentarer: