söndag, augusti 31, 2008

Glättigglättglätt


Amersham Arms, bild.

Allt är så bra med mig hela tiden, känner mig smått glättig i mina 'oj, vilken hektiskt men rolig helg jag haft!'-inlägg. Men trots regn (IGEN) och långa timmar på jobbet är livet just nu så härligt som det borde vara i London.

Efter en lång sovmorgon igår vaknade vi till ett oförklarligt solsken och cirka 25 grader. Därför åkte jag och Chat till Camden och gick därifrån till Primrose Hill. Vi hade med oss matsäck - baguetter, smoothie och croissanter. Vi läste böcker (jag Kate Mosses Sepulchre - så seeeg, Chat Sadie Jones debut, som jag inte kommer i håg vad den heter) och jag slog rekordet på mitt spel på mobilen. Är officiellt grym på Brick.

Sedan bråkade vi lite med Shayne och såg på Atonement. Tredje gången för min del. Den bästa gången, dessutom. Konstigt hur filmer kan uppfattas annorlunda beroende på sinnesstämning.

Idag åkte vi söder om floden för att äta en Sunday Roast på Amersham Arms i Lewisham. Det var Chat, jag, Mhairi, Kerry och Rocco, hennes pojkvän. Så trevligt! Åkte till London Bridge efteråt och åt efterrätt på en pub.

Nu ska jag sova. Ser fram emot jobbet i morgon. Gud, jag ÄR dryg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad allt låter mysigt.Vet du igår slog jag av en slump på 4:an på TV och vad ser jag där.NYA AVSNITT av Poirot som jag inte ens visste fanns!!!!Som tur var hade det bara gått en kvart så vi spelade in för att ha en högtidsstund på fredag!
kram