söndag, augusti 24, 2008

Intervjuad.

Vi har varit på lägenhetsvisning idag. Kan man säga. I själva verket var det en intervju, hos den mest upplåsta, pompösa, irriterande människan man kan tänka sig. 'Vi städar en gång i veckan. Det tar två timmar, ungefär. Inte så farligt. Att ha din pojkvän över en gång i månaden? Det kan diskuteras. Klart alla har sönder något ibland. Det är okej, men du måste betala för det såklart. Jag har gått på internatskola i Schweiz och jobbat på Claridges. Min jobbtitel just nu är International Business Hotel Service Mangagement Manager (eller vad fasen han sa, jag slutade lyssna när han rabblade upp en lista på de 51 länder han bott i de senaste tio åren).

En sån människa som får en att känna sig tacksam över ens egen personlighet.

MEN! Läget är FANTASTISKT. Unbelievable. Kings Road, tjugo minuter att gå till jobbet. GÅ! I London! Och hyran är så sjukt billig för läget - £400, och då ingår allt. Plus att rummet är ett VALV - i vitmålad STEN - och ganska pyttigt men så mysigt att jag nästan dog.

Han håller 'visningar' - intervjuer - hela dagen och jag kommer absolut garanterat inte få det (det var svårt att dölja mitt förakt för hans personlighet), vilket förmodligen är lika bra.

Han ska ringa ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul! var hitta du lägenheten någonstans? Jag letar också efter rum i london, ka du tipsa några hemsidor förutom londonsvenskar? kram

SARA, sa...

Jag hittade den på gumtree faktiskt! Gillade inte Gumtree så mycket förut men det visar sig att det finns en hel del godbitar! Kolla ofta och ring direkt, email orkar ingen svara på! Gumtree.com. Lycka till!