söndag, augusti 17, 2008

Thorpe Park

Igår var vi på Thorpe Park, ett tivoli i en förort till London. Jag var både illamående och feg, och saknade snälla 'karuseller' som kärlekstunneln och lustiga huset. Alla andra skulle prompt åka de värsta sakerna, medan jag promenerade runt och tittade på folk. Mycket trevligt, om än en ganska kostsam sysselsättning (varför kan man inte köpa typ 10-åkband som man kan på Gröna Lund?)


Welcome: Cat (Mhairis syster), Marcus (Cats pojkvän), Mhairi och Chat.


Jag menar, vem utsätter sig för den här liksom? (Eh, alla i mitt sällskap, visade det sig. Chat åkte två gånger)


Här är vi i Landet Där Allt Är Roligt Och Automatiskt Mycket Dyrare Än i Vanliga Världen.


Vi såg splashen, men brydde vi oss?


Eh nej. Klädval: ironiskt.


Varför man vill åka uppochned förstår jag inte heller. Det säger sig självt att det är obekvämt.


Jag åkte barnkarusell.


Amanda var snäll och åkte med mig.


Jag lät mig tjusas av en annan vattenbaserad åktur.


Så himla dålig idé.

Efter Thorpe Park åkte vi till Kingston och åt kinesiskt tills vi stupade. Sean var i London och jag och Chat försökte klämma in en drink med honom, vilket inte lyckades. Vi missade sista tåget och var tvungna att GÅ in till centrala London och ta NATTBUS till Stratford.


Fast på vägen såg vi en båt som kraschade in i Waterloo Bridge. Det var roligt.

Inga kommentarer: