söndag, augusti 24, 2008

I'm moving!


Det här är min gata.

Jag fick lägenheten. Här kommer min sammanfattning:

Läget
EH: AMAZING! Fatta, jag kommer att bo på Kings Road! I ett radhus på en bred gata där bara en massa rika människor bor. Runt hörnet ligger ett bibliotek, designbutiker att dregla över, mysiga kafeer att hänga på med en tidning... Och såklart: restauranger jag inte har råd med, klubbar jag inte kommer in på... Vi kan kalla det aspirational living. I like it. Och jag kan gå till jobbet (japp, tål att sägas igen), vilket betyder att jag är en på miljonen i London och så mycket rikare for it.

Priset
Jag betalar £400 inklusive räkningar. Det är billigt. Det hade varit billigt nästan var som helst i London, men i Chelsea - faaaantastiskt, JIHOO!

Rummet
Anledningen till att jag betalar £400 i månaden. Rummet är ett valv. Charles, min stroppiga flatmate, är typ två meter lång och kan inte stå i det. Vilket måste ses som ett plus. Men det är ett sött valv: vitmålat (stenväggar), ett litet fönster och en hylla längs med ena väggen där jag kan ha mina böcker och smink. Förvaring är ett stort frågetecken - jag måste till IKEA och hitta en byrå som är hög nog att hysa de flesta av mina kläder, men som är låg nog att få plats i rummet. Sedan finns en klädstång där jag kan hänga mina klänningar. Rummet är cirka - dö inte nu - åtta kvadratmeter skulle jag tro.

Lägenheten
Allt är vitt och fräscht - köket och badrummet inte det modernaste men helt okej. Eftersom mina flatmates tydligen jobbar låååånga kvällar kommer jag få ha den för mig själv ganska ofta. Ett plus till. TV:n är typ den största jag sett. Rent och mysigt.

Lägenhetskompisar
Och här har vi det stora frågetecknet. Asså, jag kan inte bestämma mig om jag kommer att kunna skratta med (åt?) den långe mannen, eller om jag kommer irritera mig på honom hela tiden. Tjejen har jag inte träffat, men hon är från Litauen vilket känns positivt. Alla Litauer jag träffat har varit urtrevliga. Och som sagt, de jobbar mycket.

Vad händer nu
Jag flyttar in om två veckor ungefär, yay! Ska bli jättekul att göra i ordning mitt liva valv och, vi kör igen, GÅ TILL JOBBET.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det later ju toppen. grattis till ditt lagenhetsklipp!

lycka till med allt!

xx S

SARA, sa...

Tack Sophie!