måndag, augusti 25, 2008

En ledig dag.


I Southampton i våras. Jag ser ut som en man. Till vänster om mig har ni min flickvän Dani, kompis Andi och Kerry, som gör en parodi på typ Jordan. Tror jag.

God morgon Sverige! Jag har städat idag. Mycket duktigt. Rummet är nu så fint som det kan bli, vilket betyder att de kläder som får plats är upphängda, gamla kaffekoppar är diskade, och det går att se golvet. Improvement.

Idag ska jag in till stan för att träffa Kerry och hennes pojkvän Rocco. En middag nånstans och en drink, tänk så trevligt på en måndag. Det är bank holiday idag och jag är ledig. Det är inte Chat, som slutar fyra och ska möta oss då.

Vid sex ska Shayne och co åka till O2 och kolla på Get Smart - ni vet med Steve Carell? Den ska inte vara nån höjdare, men ändå. Sist jag gick på bio såg jag Dark Knight, och köade för att få plats i en stekhet salong någon dag efter vi kom tillbaka från Gran Canaria. Känns länge sedan - efter den där sista stekheta veckan i Juli har det varit konstant grått och regnigt i London. Ovanligt. Men tydligen är det det, för de säger att det varit den värsta Augusti på hundra år. Jag som jobbar med mat (en av mina arbetsuppgifter är att skriva en 'bread report' varje morgon), vet att veteskörden är hotad på grund av allt regn. Tänk vad jag kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej babe! wow, det var år och dar sen jag hälsade på din blogg. nu är jag hemma i sverige igen. det är sådär, fast mest ganska bra. snart ska jag läsa alla dina ord. PUSS min kära!

SARA, sa...

hej Alex. Saknar dig. Kom till Västerås den 12:e Sept och häng med mig, PLEEEEASE!