söndag, oktober 25, 2009

Lov























Jag var pa PRWeek Awards i veckan. Vi var nominerade i en kategori. Vi vann inte. Det var trakigt. Fast lite plaster pa saret var det att jag fick gratis treratters galamiddag pa ett hotel pa Park Lane.

Men, till saken. Fick ett sallsynt tillfalle att prata om annat an jobb med mina kollegor. Berattade for Amanda och Lucy att min bror och kusin ska komma och bo med oss i veckan. De var helt forfarade nar jag berattade att de skulle dela sovrum med oss i fem dar. Men herregud, tva 17-ariga pojkar! De kommer ju lukta! Stinka upp hela rummet! Ni maste komma och bo hos oss.
Hur SKA det ga?

Jag tror att det kommer ga riktigt bra. Jag har varsta planerna. Ett schema med aktiviteter varje dag. Vi ska gora en massa roligt.

Fragan ar bara vad de ska gora nar jag vi inte ar dar pa dagarna? Shoppa? Hm. Det ar inte sa varst kul om man heter Peter eller Oscar tydligen. Museum? Gud vad imponerad jag skulle vara om de ville det. Spela fotboll i parken? Kanske om de var 12. Open-bus sightseeing? Haha.

Assa det borde finnas ett speciellt aktivitetshus for 17-aringar - med X-box, cola i mangder, sangar dar de kan ligga och kolla pa tv (soffor kanns lite vuxet) och nan som lagar mat at dem nar de ar hungriga.

Men vanta. Det finns ju redan. Hemma, tror jag det heter.

6 kommentarer:

mamma sa...

Ja,HerreGud.Nu är de på väg.Vi har just lämnat av dem på flygplatsen.Jag har varit nervös hela dagen.Inte Peter.På eftermiddagen började han fråga lite om biletter och pass och så.Var är väskan, frågade han vid fem-tiden.Då var allt packat och stuket och klart.Jag vet, curling...Jag hoppas att de får riktigt kul och att de kommer hem ordentligt..!Nu ska jag försöka koppla av och njuta av att vara ensam ett helt lov.VAD ska jag göra?

mamma sa...

biljetter heter det.Titta hur nervös jag är!!

Sofia sa...

Jag vill höra om allt ni gjorde nu!

Jenny sa...

Asså HUR dålig får man vara på att uppdatera syster?

Sofia sa...

Hållar med Jenkan.

mamma sa...

Jag med.Alltså håller med!