söndag, oktober 04, 2009

Jenny och jag























Det ar inte dumt att ha en syster, eller tva. Och mina rakar dessutom vara de basta systrarna i Europa, sakert i hela varlden om man skulle gora en vetenskaplig undersokning.

Har haft en grym vecka med Jenny. Trots att bade jag och Chat jobbade en hel del sa hann vi anda gora mycket. Var en perfekt blandning mellan shopping och sightseeing och slappande.

Ovan ar vi i Oxford. Vilken fin stad, som verkligen far en att onska att man var nitton och nasta stora lofte inom kvantumfysik. Kan inte vara fel att vara student i Oxford. Vad mer gjorde vi? Kollade pa September Issue - sevard! Jatteintressant. Drack ol. Testa ni ocksa, det ar gott. Shoppade. Eller mest Jenny - hon har utokat sin garderob med minst 400%. Jattefina grejer kopte hon.

Var nyinkopta luftmadrass holl hela veckan. Peter - jag kan tanka mig hur du har oroat dig i veckor over sovsituationen nar du kommer hit. Sa typiskt dig, ska alltid oroa dig och planera. Du kan vara lugn! Luftmadrassen haller.

I och med Jennys besok uppdagades vad som varit ett faktum de senaste aren: jag har nagot slags sjukt somnbehov. De dagarna jag somnade - ve och fasa - efter midnatt, var jag en zombie dagen efter. Det hela drogs till sin spets imorse, nar jag lamnade av Jenny pa stationen. Kom hem vid nio, la mig bredvid Chat och tittade upp i taket. Kande mig inte sa trott - ni vet hur det ar nar man varit uppe i nan timma och kanner att det har kan nog ga, jag kan nog vakna nu. Sekunden senare sankte jag ogonlocken; en timmes somn kunde val inte skada.

Sen vaknar jag och klockan ar tjugo over tre. Jag repeterar: 15:20. 3.20pm.

Kroppen behovde liksom det efter en san aktiv vecka. Eller nat.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh. Jag grät (på riktigt) lite åt den superfina systerkomplimangen. Jag är avis men tycker väl kanske att Jenny förtjänade att vara lite ledig och ha kul. Mycket nyfiken på allt hon har köpt. Ha en bra måndag (om det ens är möjligt).

Kramis.

Jenny sa...

Tack för världens bästa vecka syster! Kram