söndag, februari 28, 2010

Bocker - februari

Jag har inte last sa mycket i februari. Jag har borjat ga mer till jobbet, vilket betyder att jag inte laser pa vagen dit. Badrummet har renoverats sa jag har inte kunnat bada (min favoritlasplats), och sa har jag kant mig allmant seg i huvudet efter jobbet och inte orkat.

Laste ut Doris Lessing i alla fall - kan verkligen rekommendera The Fifth Child. Den handlar om ett par som koper ett stort hus och far fyra barn i rask takt. Huset blir en motesplats for slakt och vanner under jul, pask och over sommaren; en riktig familjeidyll. Men sedan blir Harriet gravid med det femte barnet... Lessing lyckas skriva sa sakligt vackert om nagot absurt och tragiskt, och boken griper tag utan att vara deprimerande. Det finns en uppfoljare och den ska jag lana sa fort jag kan.

Sen har jag borjat lasa Richard Yates Revolutionary Road, som ar en ren njutning. Ar sa imponerad av Yates satt att vava ihop historien sa att varje anekdot plotsligt blir viktig for handlingen, flera kapitel efter att den dok upp forsta gangen. Aterkommer nar jag last ut!

Inga kommentarer: