torsdag, juni 01, 2006

Svart och vitt














Min kara van Shayne, som blivit befodrad till Toplevel (betyder ungefar manager light pa Topshopsprak) har gett mig allt Topshopskvaller. Bland annat har jag fatt veta att en av cheferna blivit forflyttad, att en kille pa SB1 (en trappa ned pa Topshopssprak) vill borja jobba pa skoavdelningen, att Eve (mer om henne senare) blev kallad bitch av en kund idag och att Richard kommer att satta mig och Chat pa samma skift (sa vi kan ha lunch tillsammans, aaaawww).

Jag fick aven veta detta: Vi kan numera ha pa oss vad vi vill bara det ar vitt eller svart.

Vilken innebar for min del att jag kan ha min vita, langa, svepande kjol fran H&M, mina svarta stuprorsbyxor, mina korta shorts fran Benetton, mina vita baslinnen och tees, min svarta vintage cocktailklanning (hehe, passar inte direkt for lagerarbete), mina alskade leggins fran Topshop, min figursydda skjorta som sitter sa bra och mina kortarmade lammullstrojor som jag bara alskar. Bland annat.

Men det innebar ocksa att jag inte kan ha alla mina monstrade klanningar, eller mina graa favvojeans, eller mina korta ljusbla shorts. Det kanns sorgligt.

Fast det finns arbetsplatser dar striktare kladsel kravs. Svart ar valdigt lattburet och vitt sommarens it-farg sa det ska nog bli bra.

Bild benetton.com: Belyser vad jag inte kan ha pa mig. Att jag inte skulle vilja se ut som en galen hippie aven om jag kunde kanns irrelevant.

Update: "...har gett mig allt Topshopskvaller". Hur pratar man? Vad skriver jag? Ge mig en snabbkurs i svenska, tack. Kan inte ens komma pa ett vettigt alternativ till den meningen. Sa den far sta kvar.

3 kommentarer:

Mim sa...

Ah, vill ocksa jobba pa Topshop! Saknar det som sjutton har borta, bara vantar (och hoppas) att det kommer hit inom en snar framtid :)

SARA, sa...

Har det kommit till New York an? For i sa fall borde det inte droja innan LA far en, tycker man...

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»