torsdag, juni 01, 2006

Tarningsspelaren

Har borjat lasa Luke Rhineharts The Dice Man. Kommer ihag nar jag horde om den i skolan for manga ar sedan men eftersom jag har ett oforklarligt motstand till allt vi kallar fenomen (OBS! denna regel galler inte alltid, vilket alla som sag mig koa for Sagan om Ringen-premiarbiljetter vet) , kom jag mig aldrig for att lasa den.

Nu daremot, da jag ar dodligt uttrakad i budgetlivets klor, hittade jag den i bokhyllan hos Shayne och Rehan och borjade lasa.

Med mycket mer humor an jag forvantade mig och med en stor portion realism har de forsta kapitlen faktiskt gripit tag riktigt ordentligt. Kul.

Bild lukerhinehart.net

3 kommentarer:

Anonym sa...

the dice man är tokbra. eller kanske mer intressant. vilket som.

boktips på existentialistiskt tema efter the dice man: främlingen av albert camus

SARA, sa...

Bra tips, det ar skamligt att jag inte har last Camus alls- eller det skulle i alla fall min gamla svensklarare havda.

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»