lördag, juni 03, 2006

Kottbullspatrioter

Igar intraffade en liten katastrof- Chat missade taget hit till London och allt var brandlarmets fel. Mitt i alla packning, mindre an en timma innan taget skulle ga, tande nat pundhuvud pa brandlarmet och precis som forra gangen var alla tvungna att vanta pa att polisen skulle komma. Jag blev lite halvt fortvivlad nar Chat ringde, for jag ville visa honom lagenheten innan jag aker till Sverige.

Som det blev sa tog han ett senare tag och kom hit i alla fall, 350 kr fattigare. Sa katastrofen var inte langvarig.

Idag har vadret varit underbart, helt fantastiskt. Vi tog tunnelbanan till Regent's Park dar vi traffade Mhairi, hennes syster Cat och medfoljande pojkvan samt Ali, hennes bror. Shayne kom lite senare.

Regent's Park ar utan tvekan min favoritpark i London. Tyvarr upptackte jag idag att jag inte ar direkt ensam om den asikten. Hur kan en park vara full? Det var illroda engelsman overallt. Forutom pa den lilla platten bredvid oss forstas dar ett gang svenskar var parkerade. Pa sedvanligt vis hade de med sig hela picknickkitet; flaggor, kottbullar och IKEA-kassar. Eh?

Forutom att jag fick skammas for mina pinsamma landsman var jag mer an nagot annat nyfiken. Kan det vara sa att svenskarna var pa semester och akte hela vagen till IKEA for att kopa flaggor och svensk mat? Eller hade de tagit med sig maten hela vagen fran Sverige? Pa flygplanet? Och hur forklaras da IKEA-kassarna?

Det ar ju inte ens midsommar. Nationaldagen, kanske? Men halla? Sedan nar firar vi nationaldagen i England, pa fel dag dessutom? Sen nar firar vi ens nationaldagen?

Jag far leva resten av mina dagar i London med en pinsam IKEApatriotstampel pa grund av de idioterna.

Och sen? Hehe. Sen gick jag till Sainsbury's och kopte ett paket Scans kottbullar. Blev sa sugen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»