onsdag, maj 31, 2006

Min dag

Jag tog lagenheten. Vi kommer att bo pa Hanbury Street, precis vid Brick Lane, i en liten men charmig fyrarummare- vart dubbelrum ar dock jattestort. En australiensisk kille och tva svenskor bor dar ocksa och allt verkar mycket bra. Jag kande mig sa entusiastisk idag nar jag vandrade ned pa "min" valbekanta gata med dess lukter och manniskor och sma affarer. Jag alskar east end, och aven om det borjar kommersialiseras mer och mer ar det fortfarande en charmig del av staden full av kreativa sjalar.

Jag flyttar in pa riktigt i nasta vecka, men i helgen flyttar vi nog over en hel del grejer, Chat och jag. Ar tacksam for de stora garderoberna, aven om jag inte fick med mig ens halften av mina klader.

Efter lagenhetsbestyren imorse akte jag tillbaka till Holloway Road dar jag och mina resvaskor bor hos snalla Shayne och Rehan. Den senare och jag tog oss ned till Holborn dar vi kollade in konst fran mellanostern pa British Museum.

Sedan promenerade vi bort till Oxford Street och Topshop, dar jag kommer att borja jobba igen om en och en halv vecka. Pratade med chefen Richard som lovade att jag skulle fa komma tillbaka som supervisor och med hojd lon! Vet inte vad jag gjort for att fortjana det.

Ikvall funderar vi pa att ga ut till Heaven, men jag tror inte att jag orkar. Jag ar trott efter allt resande och organiserande. Det blir nog tv:n, ett glas vin kanske och tidigt i sang. London ar sa utmattande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Awwh...Sounds like a good day, wish i was there with you!

SARA, sa...

Impressive how you managed to learn swedish so quickly. Thanks for checking my blog alskling. Talk to you soon x