lördag, maj 06, 2006

Alvedonsjukan

I morse vaknade jag med samma sjukdom som jag hade en dag i december forra aret. Att jag aldrig lar mig. Alvedon och alkohol gar inte ihop, tydligen. Men vad ska man gora om man ar pa trevlig middag pa italiensk restaurang och dricker vitt vin till en underbar laxsallad, och sedan far en blixtrande huvudvark? Ska man bara lida da? Sa har i efterhand maste svaret bli ja, for denna morgonen var ett rent helvete med migran och krakningar och sjukanmalning. Som jag hatar. Sarskilt pa en lordag efter att jag varit ute. Aldrig kanner jag mig sa falsk som nar jag sjukanmaler mig. Det spelar ingen roll att jag faktiskt ar sjuk (om dock sjalvforvallat). Jag hatar att ringa och forsoka lata halvdod och ynklig, bara for att fa ett ironiskt "get better" tillbaka.

Inga kommentarer: