fredag, maj 19, 2006

Celia Birtwell

Det har varit väldigt uppmärksammat här att Celia Birtwell, textildesignern som var gift med Ossie Clark, har designat en kollektion för Topshop. På Oxford Street sålde den slut på 1 minut och jag hade med sorg i hjärtat accepterat att jag inte skulle få en bit av kakan.

Tills idag. När jag alldeles nyss var på väg till Burger King, allmänt ful i röda Eccoskor och träningskläder, fick jag idén att kolla in på Topshop. Tio minuter senare var jag stolt ägare till en röd mönstrad klänning och en brun/vitmönstrad skjorta med puffärmar. Materialet är i bomull och siden och väldigt tunt och lyxigt. De var väldigt generösa i storleken men jag är optimistisk om att gå upp i vikt. Klänningen är perfekt att ha en varm sommarkväll på en uteservering i Soho och skjortan kommer att vara grym till jeans, närsomhelst.

Plaggen finns på topshop.co.uk, kolla länk ovan. Klicka shop by och Celia Birtwell. Min klänning och skjorta finns där.

Ps. Om någon är intresserad av plaggen kan jag hjälpa till. Men det kommer att vara slutsålt i morgon så snabba puckar! ds.

Inga kommentarer: