söndag, maj 07, 2006

Walk Of Shame

Jag sitter här och försöker skriva krönika men det går inget bra. Grejen med mitt skrivande är att antingen skriver jag bra eller så skriver jag halvbra. Jag skulle föredra om jag antingen var genial eller skit. Då skulle det vara mycket lättare att identifiera skiten. Nu skriver jag halvbra och så kan jag inte börja om för att jag vet att det kan förbättras. Mycket jobbigt.

Idag gick jag The Walk of Shame till jobbet, och då menar jag i den icke-one night stand bemärkelsen. Det var sjukanmälningens Walk Of Shame. Inte hjälptes jag av att träffa på Matt på vägen som efter alvedon- kvällen även han sjukanmält sig. Eftersom han var långt från genuint sjuk, så kände jag mig jätte-jätteskyldig. Och såklart var min värsta chef på jobbet också, frågade tusen frågor och var allmänt misstänksam. Obehaglig dag, alltså. Mamma och Pappa, ni vet att det här är ert fel, va? Ni har uppfostrat mig till en moralens sjukanmälningsväktare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Hittade hit av en slump och eftersom jag är modeintresserad, älskar Storbritannien och siktar på att bli journalist tycker jag din blogg är himla kul att läsa. Är lite nyfiken på exakt vad du pluggar och hur du hamnade där?
Och jag känner igen det där med att skriva krönikor, när man vet att det inte funkar men potentialen finns någonstans. Frustrerande. Lycka till i alla fall :)

SARA, sa...

Hej Sanna! Jag pluggar modejournalistik, kursen heter "Writing fashion and culture" och blandar mode- och konsthistoria, PR, journalistiskt skrivande och samhallsteorier som marxism, liberalism, psykoanalys etc. Jag bodde ett ar i London och bestamde mig for att stanna kvar och plugga. Det finns endast tva "rena" modejournalistikutbildningar i Storbrittanien och jag valde den i Southampton. Vad kul att du ar intresserad, mejla mig garna om du vill veta mer. sara_emanuelson@yahoo.se

Anonym sa...

HerreGud, lite kräkningar...här har du en som inte varit hemma på 6 år och före det var jag bara hemma då ni var sjuka.Och då hade jag FRUKTANSVÄRT dåligt samvete hur sjuka ni än var! Nej, jag släpar mig till jobbet med alla sjukdomar.Hm...jaha...I see...är det därför du blivit som du blivit?Skämt åsido, här hemma kommer snart en receptfri medicin mot migrän.Kanske något för dig,bättre än alvedon iallafall.Krönikan var jättebra,läste den igår.Den kan du lugnt skicka till tidningen!