onsdag, maj 17, 2006

Neandertalare 1

Igar hade jag fest. Typ. Det var min hejda-Benetton fest, trots att jag har over en vecka kvar pa det skitstallet. Manager Michelle hade organiserat en pizzakvall pa ett stalle som heter Chambers och det var ju snallt. Men det borjade inte bra. Jag, Aaron och Tina gick dit tillsammans. Tina ar en blast tjej i 28-arsaldern som jobbar deltid pa Benetton. Plotsligt annonserade hon att hon skulle flytta till Amerika. Anledningen? Hennes exakta ord var: "Cause I hate this fucking country". Jag sag genast en mojlighet till diskussion (vi har inte mycket gemensamt, Tina och jag) och fragade forstas varfor. Svaret kom blixtsnabbt:

"I can't stand these fucking asylum seekers who are invading this country".

Inget svar i varlden kunde gjort mig argare.

Varpa jag inte kunde halla mig och kokandes ville veta mer. Nervost kom hela harangen: hur polackerna som bor bredvid henne har sjuttio ungar och inga jobb, hur de snyltar pa det engelska valfardssystemet, drar med sig brottslighet och droger och klottrar och forstor. Hur det vore battre om de stannade i sitt land. Om det inte var krig, forstas, for da far de jattegarna komma for da ar det ju lite synd om dem, i alla fall.

Jag ville bara doda.

Istallet holl jag mig lugn och undrade foriktigt hur hon sag sig ha ratt att emigrera till Amerika med tanke pa att det knappast pagar strider i Southampton for narvarande.

Nej, men hon ska ju jobba i Amerika. Hon ska plugga upp sina betyg och bli sjukskoterska ("for det behovs alltid, overallt, plus att man far gratis sjukvard") och bo i Nevada eller Arizona ("for dar betalar man ingen skatt") med sin 10-ariga son som "kan harma amerikansk accent jattebra for han kollar sa mycket pa tv" och det ar skilland, for hon gor ratt for sig och de gor inte de dar javla polackerna som bor granne med henne ju.

Ja snalla, ak dit och bo i oknen sa vi slipper sana som du. Snalla gor det Tina. Om du nansin hade min respekt sa ar den bortblast nu, du inskrankta smygrasistiska fucking neandertalare.

Fast det sa jag inte.

Inga kommentarer: