onsdag, maj 31, 2006

De tio budorden

Nu har jag alltsa officiellt intratt i fattigdomens varld. Och jag vet att det inte ar politiskt korrekt att ens skamta om det, for visst ar jag lyckligt lottad- men har i bloggen utgar jag utifran mig sjalv. Jamfort med mig sjalv (vanligtvis) ar jag fattig. Men som den underliga figur jag ar ser jag nastan fram emot det. Jag ska verkligen ga in for budgetlivet:

SARAS TIO BUD(GET)ORD

1. Jag skall ga till jobbet var dag.

2. Jag skall bara handla mat fran Tesco.

3. Jag skall alltid laga matlada.

4. Jag skall icke handla drinkar ute.

5. Jag skall gomma mitt kreditkort.

6. Jag skall icke shoppa.

7. Jag skall icke natshoppa.

8. Jag skall icke ens fonstershoppa.

9. Jag skall spara alla pengar.

10. Jag skall folja alla mina budord.

Amen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, good luck sis.

SARA, sa...

vadda tror du inte jag kan gora det? Jag ska overraska alla med min nya, ekonomiska adra!