onsdag, maj 17, 2006

Neandertalare 2

Det ar inte undra pa att jag langtar hem ibland nar man umgas med dumskallar hela dagarna.

Jag jobbar med en tjej under trettio som har en attaarig dotter. Allt hon gor hela dagarna ar att prata om killar, sex, sprit (hon dricker val en flaska vin om dagen, nar dottern leker med barbie) och andra saker fjortonaringar intresserar sig for. Hon ar sa blast och oansvarig och barnslig att det uppror mig, sarskilt med tanke pa att hon har en liten dotter. Den har kvinnan, Kelly, ar ett sa sorligt exempel pa nagon som aldrig, aldrig, kommer att vaxa upp. Fast hon kan vara rolig ocksa. Idag fragade hon mig om Argentina lag valdigt langt ifran Ryssland. Jag sa att det lag pa en annan kontinent. Hon sag helt oforstaende ut. Jag fortydligade: Argentina ligger i Sydamerika. "Aha, like where New York is. Or is South America like far from America?"
Jag svarade ja.

Michelle, min kokainsniffandes manager, ar inte mycket battre. Igar forklarade hon for mig att trots att hon dricker VARJE dag, ibland tre flaskor vin pa en kvall, sa "skulle hon aldrig kunna bli alkoholist". "Jag dricker helt enkelt inte tillrackligt mycket for att bli det", sa hon nojt.

Lev i era sma bubblor till liv, ni sorgliga manniskor. Egentligen orkar jag inte ens bry mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojojoj sara, hör jag en lite deppig ton i det här? haha, nej men usch vad hemskt. stackars människor egentligen.

Förresten, nästa gång du skriver krönika, ta med din bloggaddress! så kommer fler läsa.. jag är ett geni :)

SARA, sa...

har redan fragat... hon verkar ha glomt bort det. far fraga igen. Kram