torsdag, juni 01, 2006

Dilemma

Jag behover hjalp. Detta ar problemet:

Jag har sedan lange bestamt att jobba deltid i sommar, fyra dagar i veckan istallet for fem. Hade tankt utnyttja min 'extra' lediga dag till att kolla in utstallningar, skriva lite, sola i Hyde Park, luncha med kompisar, shoppa (in my dreams), fixa en portfolio och ett bra CV och soka praktikplatser for i host. Inte allt pa samma dag forstas, men med malet att ha en riktigt skon och lyxig sommar i London.

Nu har jag dock kommit pa andra tankar. For jag behover verkligen pengarna (den dar extradagen innebar runt 2000 kronor per manad) och jag har aven insett att alla kompisar som jag hade tankt luncha med jobbar heltid och att det kanske bara blir trakigt att vara den enda som ar ledig.

Vad gora? Jag har nagon dag eller sa att bestamma mig pa, sedan maste jag prata med min chef.

Tacksam for rad.

8 kommentarer:

Frida sa...

Ta den extra dagen, pengar går alltid åt och du har ju helgen ledig =)

Anonym sa...

jag skulle ta den lediga dagen men du borde jobba.. haha.

SARA, sa...

Frida: Okej, det blir nog sa.. Tack for kommentaren!
Sofia (syster, antar jag?): Vad kul att du skrattar at mitt problem! Jag kan inte bestamma mig ju. Jag tanker helt enkelt ignorera ditt rad. Kram

Anonym sa...

Ta och jobba den dagen,då vet du ju att du får 2000 spenn till att göra av med på kläder och sånt onödigt kul som man vill ha, och det skulle du väl inte tycka vara tråkigt eller ?


// kalle

SARA, sa...

Nu har jag bestamt mig- jag ska borja med fyra dagar och sedan far vi se...

Anonym sa...

Om det var jag skulle jag jobba fem dagar, för jag får aldrig gjort det där som jag har tänkt på den lediga dagen, den bara försvinner...

SARA, sa...

Tilda; Ja, du har sakert ratt... Jag vet verkligen inte vad jag ska gora... Jag tror jag borjar pa fyra och sen kanske okar till fem om jag kanner att jag vill. Det ar svart att gora tvartom :)

Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»