torsdag, oktober 19, 2006

Gubbar och jag

Jag klar mig alltid i helt fel klader. I morse gick jag glatt ut i cremefargade ballerinas, graa skinnies, troja och sjal. Och det var iskallt, med inslag av regn och aska.

Igar, a andra sidan, nar jag glatt travade ut i tjocka leggings, stovlar och min nya, helt fantastiskt fulsnygga illgrona parka (second hand) var det 20 grader och helt fuktigt i luften. Suck. Jag maste kopa en termometer.

For att aterga till den fulsnygga parkan- den har en medfoljande historia. Sa har var det: Jag hittade den i en second-handaffar. Bara £4. Nar jag skulle kopa den fick jag dessutom syn pa "Basic Instinct" pa dvd, som jag faktiskt inte sett. Inga repor. £2. Jag slog till. Det roliga hande nar en liten gubbe smog fram och artigt fnissade fram "Have you got proof of age with you, ha ha?". Jag skrattade med. Han var rolig.

Sedan gick jag till Snip. Snip ar en av Southamptons manga sma icke-butiker; de saljer allt fran askfat till halloween-maskar nastan gratis. Langst bak i butiken har de en lastkaj dar lador med varor star staplade. Det ar lite laskigt- jag forestaller mig hur de stjal IKEAs grejer och har en hel arme av personal som jobbar natt med att mala over prislappen.

I alla fall. Efter Snip gick jag till Heart Attack UK (eller vad det nu heter, dessa roda korset-liknande butiker har sa makabra namn) och vad ser jag? Den roliga Basic Instict-mannen, som glatt pratar med allt och alla i butiken. Saklart far han syn pa mig, smyger fram, fnissar lite och vralar "THIS ONE IS FOLLOWING ME! I WAS IN CANCER RESEARCH UK AND SHE TOUCHED ME IN INAPPROPRIATE PLACES! HA HA!"

Jag maste sluta shoppa i samma butiker som underliga sma gubbar.

Inga kommentarer: