måndag, juni 16, 2008

It's day one in the Big Brother house

Okej, så det är inte så kul att bo själv.

Jobbet däremot, var riktigt roligt. Hade en bra första dag; jag fick ett skrivbord vid fönstret och två projekt att jobba på. Har researchat och skrivit två artiklar idag - fortsättning följer imorgon. Så trevligt att jobba nio till fem. Tänkte jag. Sen kom jag hem. Vad gör man klockan fem liksom? Det är ungefär då jag brukar käka lunch. Och själv!

Så jag har satt igång med några projekt. Typ elva. Det ligger böcker i högar och utskrivna arbetsbeskrivningar på sängen, en dammsugare står på golvet - det var askul att dammsuga under sängen!- och jättemycket köttfärssås står på spisen. Tror inte det finns nån mikro på mitt jobb.

Nu ska jag kolla på slutet på fotbollen och Big Brother och läsa ut Emma och... Ni hör ju. Jag har blivit galen efter en dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, låter superkul med jobbet! Men vadå, hur kan du ens ha ett uns av energi när du kommer hem? När jag kommer hem rasar jag ner i sängen och tittar på tv hela kvällen. Imponerande att hitta på värsta projekten. Duktigt syrran!

SARA, sa...

Asså jag vill inte låta överlägsen men har man jobbat 8-6 eller 12-22 med att packa upp lådor, stå på stegar, springa och hämta tröjor till dumma kunder och inte stå still i en enda sekund de senaste typ 7 ÅREN känns 9-5 framför datorn rätt soft. Okej, det lät lite överlägset. Men asså trött är jag inte! Kram syster.