tisdag, juni 24, 2008

Last night in middle earth


Uppifrån från vänster: En Nazgul, Gandalf, Aragorn, Boromir, Saruman, Legolas, Gollum (hm...), Samwise Gamgi, Pippin, Merry,Frodo och Gimli.

Igår var jag ute med de här filurerna. Abs fyllde år och var utklädd till Aragorn, fast han ser mer ut som Jack Sparrow. Och det var överkurs på kostymerna - hela fellowshipet var med. Kolla bilden! (Hela brödraskapet har löv-broscherna, Frodo har sitt svärd... Det är bara Saruman som minst sagt ser lite underlig ut.) Min favorit är Gandalf, som egentligen heter Matt och kommer från Epsom. Alla kommer från Epsom i den här världen.


Frodo och Gandalf.



Asså kolla överkursen på Aragorns halsband - det som Arwen ger till honom (från Ebay)!


Saruman och Gandalf have it out.

Jättekul fest var det i alla fall. Vi gick till en pub som heter the Hobbit, det säger väl allt. Och drack Gandalfs (inte jag, för vid att dricka blå drinkar går i alla fall gränsen). Jag drack tre öl vilket visade sig vara ett fantastiskt beslut med tanke på att en Nazgul drack typ tio och blev över-kärvänlig. Så mycket lättare att säga ifrån på ett fint sätt när man är nykter (annars kan det lätt bli typ "Leave me alone you freak" med hundra utropstecken, särkilt när de är utklädda till Saurons tjänare).

Jag hade dåligt samvete för att jag inte klätt ut mig men de andra var snälla och låtsades att jag var Arwen. För vi är så sjukt lika.


Min favorit måste vara Merry. Det roligaste är att figuren bakom Merry är så sjukt lik karaktären: han är från Wales (som jag alltid tänkt att the Shire är) och heter Tum (stavas Twm eller nåt). Hans liv går ut på att dricka öl och det gör att han verkar lite trög (men likt Merry är det ett val, han är inte dum i huvudet egentligen).

Phew. Sagan om ringen-nörderi över för den här gången. Det var nåt va, Sofia?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det här på riktigt???? Väldigt roligt eftersom jag och Carl häromveckan hade en diskussion om att vi kanske skulle börja ägna hela våra liv åt Sagan om Ringen-nörderier, typ gå klädda som dem varje dag, skriva en bok om boken, skriva en uppsats på högskolenivå, lära oss hela filmen utantill och lära oss alviska. Om festen var på riktigt tycker jag att den verkar ha varit alldeles fantastisk!

SARA, sa...

Klart den var pa riktigt! Grym kvall. Vi korde drinklekar som borjade: "Ladies and gentlemen of middle earth, let me introduce a game of ping pang pong. To my left, Gimli?" Det var forbjudet att kalla varandra deras riktiga namn, da fick man avdrag. Om man forlorade fick man komma pa en ny regel (oftast ett citat fran Lord of the Rings)

Anonym sa...

Åh, låter superkul! Men jag är väldigt besviken på dig Sara. Vad tänkte du med när du bestämde dig för att inte klä ut dig? Här har du en chans att klä ut dig till alv utan att ens behöva skämmas särskilt mycket, och du missar chansen? Suck. Du har mycket kvar att lära.

SARA, sa...

Jag hade mycket att gora, OKEJ?! Och det kostade en massa pengar och sant. Okej, jag var lat och kommer att angra mig for alltid. FOR ALLTID!