onsdag, mars 18, 2009

On beauty

Jag såg att Hanna Fridén listade världens fem vackraste kvinnor, och insiktsfullt reflekterade över att alla är brunetter vars utseende påminner om hennes eget.

Och då tänkte jag att min lista säkert är exakt så, full av människor som jag tycker att jag ser ut som. Men det är den inte! Om man inte räknar Jessica Biel, men jag tror att jag får vakna upp ur det önsketänkandet. I alla fall - visst är det otypiskt mig?

Här är min lista:


Jordan Dunn

Shannon Sossamon


Jessica Biel


Selma Blair


Penelopé Cruz

Det här var roligt! Måste göra en killlista också:


James McAvoy


Ryan Gosling


Johnny Depp


Heath Ledger

Å detta var roligt. Hade en rolig kväll. Visst har jag bra smak?

Nu sitter Charles här och röker och kollar på en film om basket. Jag tror att jag säger tack och hej för ikväll.

Om ni vill hänga på ytlighetstemat så är ni välkomna att namndroppa vackra personer i kommentarsfältet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru. Du är lik tre av dina fem tjejer: Shannon Sossamon (SUPERLIK), Jessica Biel (faktiskt) och Selma Blair. Den enda jag någonsin har hört att jag är lik är Amanda Bynes och hon är definitivt inte med på min lista.

Okej, min lista.

Kvinnor:

Natalie Portman
Rachel Bilson
Anne Hathaway
Rachel McAdams
Miranda Kerr

Killar (ganska lik din)

Ryan Gosling
James Franco
Johnny Depp
Milo Ventimiglia
Ed Westwick (Gossip girl)

Listor är alltid roliga.

Kram!

Maria. sa...

hej sara! jag kikar in. glöm inte att du är lik jennifer love hewitt eller hur hon nu stavar sitt namn. ta med henne också:-)

SARA, sa...

SOFIA! JAG HAR PAUSAT SATC OCH SKRIVER DETTA I CHOCK! ED WESTWICKE!!!!!!!!!!!!!!! MAJOR CRUSH! Men jag skrev inte med honom for att jag tankte att det var for pinsamt. Alla vet ju att det ar Chuck som ar snygg, inte Ed... Men suck. Har du sett upp till nittonde avsnittet pa andra sasongen? Kan inte fatta att vi ar pa samma vaglangd anganede Chuck, ingen forstar min crush. Over and out.

SARA, sa...

Forsokte nu deleta min kommentar men det gar inte med blackberry. Tycker att det ar otroligt jobbigt att sta for min Chuckcrush.

Anonym sa...

Hallå, Chuck är väl söt men Nate är ju hundra ggr snyggare! Han är sådär utomjordligt snygg, typ jag skulle svimma och dö om jag såg honom! Nu kan du sluta skämmas för Chuck kommentaren.

Anonym sa...

JAG VET. Ingen delar min åsikt. Alla tycker att Nate är snyggast, men han är så tråkigt snygg. För perfekt. Mycket glad att vi tycker likadant. Stå för det! CHUCK/ED FTW (lite töntigt, jag vet...)

Lita sa...

Shannon yes yes yes

Heath yes (in Sweat, I watched this a teen and fell a little in love)

Ryan yes yes yes (in Half Nelson)

Oddly, Ryan Reynolds (I watched him by accident meaning to see Gosling, lol. See the Nines, a bit pretentious, but he is excellent.)

Erykah Badu

Ajuma Nasenyana

Shingai Shoniwa

Lauryn Hill (in her prime)

Takeshi Kaneshiro

Some sportsman called Darren Sharper

Anonym sa...

maste bara saga: ni emanuelsonsystrar ar for underbara!