fredag, juli 14, 2006

Jag är alltid ledig

Ännu en underbar dag. Eftersom att jag är hyfsat jätterädd för solen nuförtiden satt jag två timmar i parken innan jag nervöst sprang tillbaka till lägenheten för att inspektera eventuell hudcancer/ åldrande i förtid. Ser rätt lugnt ut än så länge.

I går var Shayne och Rehan här. Jag gjorde en grekisk sallad och Chat lagade veggieburgare till Shayne, som inte bara är vegetarian utan en petig sådan och inte äter vad som helst. Sedan drack vi billigt vin från Tesco och skvallrade elakt om folk på jobbet. Vi kom fram till att likheterna mellan Big Brother och Topshop är slående; vi jobbar i en dokusåpa. Till slut somnade vi: Både Chat och Rehan försov sig i morse. Själv är jag ledig- 'du är ju alltid ledig', klagar mina missunsamma vänner och ibland känns det faktiskt så. Fyra dagar istället för fem gör all skillnad i världen.

Jag läser Capotes 'In Cold Blood' som hittills infriat alla förväntningar (förra veckan läste jag 'The Devil Wears Prada'- kan inte säga samma sak om den). Fast jag vill se filmen, förstås, om inte bara för klädernas skull.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heej! ja tyckte boken (devil wears prada) var helt okej, men filmen var battre, heelt annorlunda, det hander helt andra saker an i boken, sa du maste se den! kisseliss syster

Anonym sa...

hej syrran, grattis på namnsdagen i efterskott! förresten tycker man ju att du kan blogga oftare om du nu alltid är ledig :)

SARA, sa...

Jenny: Å Can't wait. Meryl är ju grym.

Sofia: jo, jag vet. men det är så varmt.