torsdag, juli 13, 2006

Snälla tomten

Ur min förra blogg, en tisdag i februari:

"Detta är vad jag planerar att införskaffa för våren 2006:

  • Bruna korta shorts
  • Minst en klänning i babydoll- stil, helst navy eller blommig.
  • Några cardigans i olika färger från Benetton för lite basplagg. Vi har fått in jättemycket fint. Favoriter är rosa, brunt och vitt, vårens färg!
  • ett par STORA glasögon a la Nicole Richie. Ska försöka spara ihop till ett par som inte går sönder efter en vecka.
  • En oversized brun läderväska som hittills bara existerar i mina drömmar. Men jag är säker på att den finns därute, någonstans...
  • Lättare att hitta däremot är ett par ljusa jeans med sommarkänsla; uppvikt, lite baggy, gråaktig slitning..
  • Ett par sköna sandaler som jag kan bo i i sommar."

Vad hände? Köpte jag allt det där? Shortsen blev ett par längre, tantiga linne-byxor som jag hade mycket på jobbet och sedan inte använt en enda gång. En babydoll i navy inföskaffades dock. Cardis? En svart snoddes av syrran och en i krämvit inköptes häromveckan. Stora glasögon? Japp, fast det blev budgetvarianten igen- än har de inte gått sönder! Den stora väskan finns fortfarande bara i mina drömmar, jeansen köptes i helt rätt slitning men i fel modell, och sandalerna? Har kommit på att jag föredrar flip-flops.

2 rätt av 7. Kommer jag att lyckas bättre i höst? Önskelistan hittills är rätt lång:

  • En kuvertväska i guld
  • Ett par röda skor (så jag har tjatat om dessa röda skor)
  • Ett par blå eller grå boots
  • Väskan med stort V
  • En tröjklänning (ångrar att jag inte köpte en svart jag provade för någon månad sedan på Topshop)
  • Leggins en masse
  • Krämvit basker (utan tvekan den mest smickrande mössan)
  • Brett svart skärp att ha till min svarta militärtrench med guldknappar
  • En kofta i guld (som hänger på Beyond Retro och väntar på mig, förhoppningsvis)
  • En grå oversized kofta med korta ärmar
  • Hoodie och träningsbyx-set (vad som helst förutom Juicy) för lata pluggdagar i vårt nya hus
  • De Där Jeansen

That's all for now.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»