onsdag, juli 26, 2006

Sean och hetta

På torsdag kommer Sean, en kompis från Southampton, och hälsar på. Det har varit planerat så länge; det känns konstigt att det är nu. Jag hade ett litet sammanbrott på jobbet igår när jag såg att Manager-Richard hade satt upp mig för söndagsskiftet, trots att jag frågat femtielva gånger om jag kan vara ledig. Icke då. Inte fick jag byta heller, för jag är stockroom och det finns bara ett visst antal jag kan byta med. Irriterande, men jag är i alla fall ledig fredag och lördag. Tror att det blir rätt mycket fest och mindre sightseeing, så huvudsaken är väl att jag inte jobbar på natten...

Annars då. Jag jobbar på, har svårt att ta in hur fort den här sommaren svischar förbi: Om en månad ska jag och Chat hämta nycklarna till huset. Det känns som förra veckan vi klagade över hur läääääänge vi var tvungna att vänta på inflyttning.

Värmen i London är bara för mycket; det är svårt att sova, äta (allt ruttnar bort) och klä sig. Herregud, sommarmodet är svårt nog att uppskatta för alla som jag älskar boots, lager-på-lager och varma sjalar. I den här värmen är det omöjligt. Varje morgon står jag där och tänker. 'Hmm... klänning, jeans, cardi, sjal... Nej, just ja! Det var ju 40 grader och sol nu igen. Shorts och linne får det bli'.

BORING.

1 kommentar:

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»