torsdag, juli 20, 2006

Trend-team

Jag är numera ansvarig för Topshop Shoes Trend Team och tre små lärjungar; Stephen, Brenda och Vanessa. Meningen är att jag ska försöka hjälpa dem att avancera en "level" (som det heter på Topshopspråk) genom att förmedla trender till övriga 70 personal. Ingen liten uppgift, men en kul utmaning. Idag hade jag ett litet möte med sena skiftet. De fick para ihop skor med 'rätt' trend (Border School, Punk, Mannish och New Minimal). Och så har jag gjort en liten anslagstavla. Brenda är grymt kreativ och ska designa en snygg ram, och så har vi börjat med en kul grej: "Style Advisor's Choice" (deras favvo-skor). Dessutom ska vi ha Trend Spotting på klädavdelningen varje vecka. Mitt jobb är inte så tokigt ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Det låter som ett sjukt roligt och inspirerande jobb! :D

Anonym sa...

wow, hade ingen aning om att du hade värsta mycket ansvar... coolt.

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested