söndag, april 22, 2007

I AM YOUR LAAAAAADY!!

Appropa roliga latar, sa satt jag pa taget fran Florens till Milano i mandags och oroade mig lite for mannen bredvid. Han var stor och svettig, och grymtade varje gang han andrade position i stolen. Efter en vecka av laskigt framfusiga italienare var jag arligt talat lite radd att han skulle borja prata med mig. Men sa ringde hans mobil, och jag insag att jag inte behovt oroa mig. Hans rington var Celine Dions "I'm you lady" (mojligtvis inte ratt namn pa laten) och den ringde non-stop. Forsta gangen var den roligaste gangen, for helt plotsligt avbryts tystnaden pa taget av Celines fagra stamma : "For I'm YOUR LAAAAADIIIE", volym 5 utan tvekan, och fortsatter "AND YOOOOU ARE MY MAAAAAAN!" Innan hon hunnit vrala "WHENEVER YOU REACH FOOOOOR ME..." svarade alltsa svettgubben bredvid, med inte ett glatt pronto!, utan ett ytterst skamlagset hrmff.

Jag satt sedan och undrade om det var flickvannen som markerat sitt revir med att ladda upp ringtonen. Det var det sakert, for hon ringde minst fem ganger till, och mannen sjunk djupare och djupare ner i sin stol.

English: On the way back to Milan last monday, this big italian guy had Celine Dion's "For I'm you lady" as his ringtone. Poor guy was mortified every time his phone rang.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha. DET däremot var roligt.

SARA, sa...

Sofia: well, det var val det jag visste. men kolla in justin igen med AJ i backstreet boys i bakhuvudet. fast du ar val for ung for nittiotalsparodier :)

Anonym sa...

haha, jag tänkte faktiskt på AJ..

SARA, sa...

Sofia: Och det var fortfarande inte roligt? You are hard to please.

Anonym sa...

Fan va roligt, men jag tänkte faktiskt på det jag med när jag åkte hem, ALLA italienare har låtar som ringsignal-här hemma är det bara fjortisar som har det.
Saknar dig vännen!
Kram

Anonym sa...

Alltså det var Lisa som skrev kommentaren innan:)

SARA, sa...

Lisa: annu ett mystiskt kulturfenomen. de skams inte for att vara smoriga, italienarna.

Anonym sa...

Hej vännen!
Hur går det med praktiksökandet? har du fixat ngt än? Jag tycker du ska maila tidningen habit och tjata dig till en praktikplats hos dom! Grymsate tidningen. Jag har mailadressen till chefsredaktören om du är intresserad ;)

SARA, sa...

Ami: hej gumman. Jag vet inte hur jag ska gora med praktik. Tankte ta tag i det om tva veckor nar skolan slutar. vet ej vad habit ar, men jag tar alla mejladresser jag kan fa! Mejla den till mig :) Kram