lördag, oktober 13, 2007

Dagens Zara: Respect the Size

En fransk tjej som jobbar med mig har en pojkvän som också är fransk. Han började jobba på damavdelningen idag.

(!!!!!!!!!!!!)

Seriöst. Jag som har erfarenhet kan säga att inte utsätter man sig frivilligt för att jobba med sin pojkvän. Men så är fransyskan lite konstig också. Hennes pojkvän är väldigt... fransk. Med andra ord, han pratar helt obegriplig engelska och kollar på rugby. Försökte få igång ett samtal med honom idag men det blev mest jag som frågade och han som svarade och ingenting förstod vi.

Men en sak förstod han, till slut. Det här var vårt samtal.

Jag: Are you putting the cardigans in size order?
Han: Uhu? (levande frågetecken)
Jag: The jumpers. Size order?
Han: Uhu.... (tänkande frågetecken)
Jag: Like, large, medium, small, x-small...
Han: Yes, size. Of course.
Jag: Did you do it before?
Han: Uhu
Jag: Never mind. Just next time, try and put them in size order?
Han: (helt oväntat) Oh, yes! I need to respect the size.

Respect the size. Word!

1 kommentar:

Sofia & Malva sa...

Hahaha. Fransman och spanjorer ar nog lika konstiga... fast fragan ar om inte spanjorer ar mer idiotiska.. las var blogg idag sa far du se.