tisdag, oktober 02, 2007

Plugghästen

Igår var första dagen i skolan. Jag var lika peppad som jag varit sedan sju års ålder på första dagen, och med tanke på att det är min sista första dag kanske mer än vanligt.

Vi hade bara en lektion, "Cultures of Consumption", en fortsättning på förra årets "Cultural Influences on Fashion" med underbara Mark Farwell. Grym lärare. Mark gick igenom kursen, som kommer att handla om postmodernism, sen kapitalism, globalisering och dess inverkan på konsumtionsvanor.

Det var en intressant introduktion. Den roligaste stunden kom när Mark förklarade att vi fick gärna gå på vilka seminarier vi ville, men "helst inte den på torsdag klockan fyra. För då kan det bli som förra året när han ofta fick hålla lektion med den enda student som orkade närvara".

"I won't name any names, but she is sitting over there," säger han och pekar åt mitt håll.

Det må vara min sista första dag, men jag är fortfarande lika irriterande nördig som jag var när jag var sju.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha aa det låter som du Sara!!

Anonym sa...

Ja, det är min flicka det!
kram